tirsdag 7. august 2018

Test av peppertrikset


Som jeg har skrevet om før, har småfuglene vært å forsynt seg av kittet på noen av de nyrestaurerte vinduene mine. I første omgang nøyde de seg med de to første som blei satt på plass, men så fant de ut at de skulle forsyne seg av to av vinduene på nykjøkkenet også.


Nå har jeg testa ut et kjerringråd som jeg først fikk fra mamma, nemlig å ha pepper i kittet. Det var visst slett ikke uvanlig at fuglene småspiste av kittet, men pepper skulle visstnok virke avskrekkende. Jeg har blanda i temmelig rikelig med kvit pepper, og håper virkelig at dette rådet virker.

6 kommentarer:

  1. Kittet på kjellervinduene er nesten borte. Da skal jeg også prøve peppertipset.

    SvarSlett
  2. Pepper er vondt når det blir for mye av den, blir spennende å høre om det virker

    SvarSlett
  3. Hei igjen, titter innom i bloggverden en tur. Spennende med dette tipset, for dette problemet med småfuglene er jeg godt kjent med. Pam i Sør

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Pam, så hyggelig å høre fra deg igjen. :-) Jeg håper dette hjelper, det vil spare meg for mye reparasjonsarbeid i årene som kommer.

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...