søndag 19. oktober 2014

Er det skuddpremie på kjøttmeis?


Da vindusmannen vår monterte vindusrammene forrige helg, sendte han meg dette bildet av ei av de to forrige rammene han pussa opp. Det ser ut til at fuglene her omkring elsker linoljekitt. Forbaska... Ikke så mange dagene etter at han hadde vært her, så de to nye rammene nesten likedan ut. Vannvittig irriterende, jeg får lyst til å rive av meg håret i frustrasjon.


Det skal sies at det er ekstremt mye småfugler her i høst. Enkelte dager føles det som å være med i en Hitchcock-film, for det plukker og skraper i alle ventiler og vinduskarmer. Nå har jeg forsøkt en avledningsmanøver: Meiseboller i alle trær. Håper det hjelper. Hvis ikke vet jeg sannelig ikke hva jeg skal finne på for å holde dem unna de nyrenoverte vinduene mine.

8 kommentarer:

  1. Ja de dyra er ikke alltid på vår side i forhold til vedlikehold.
    Skjønner at det der er ergelig. Kan desverre ikke hjelpe deg med noen
    gode råd heller. Håper meisbollene hjelper.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Uff, såå trasig da :( Aldri hørt om slikt
    Det håper jeg du får bukt med.
    Noen jeg kjenner har fått en hakkespett som har gått til angrep på hytta deres, de er jo fredet også, hmmm

    God søndag!

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Skulle tro at vinduskitt var tungt fordøyelig for fugl, men de liker fersk kitt her også.

    SvarSlett
  4. Uff, så kjedelig.
    Synes det er så koselig med småfugler, men forstår at du ikke er så glad i de nett nå...håper de er mer glad i meiseboller enn i vinduskitt.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  5. Huff ja, kjenner til problemet. Spent på om løsningen virker, høres ut som en god ide. Pam :)

    SvarSlett
  6. Huff så trasig, når en har fått noe på plass og ferdig, da er det ikke mye morsomt at det blir ødelagt. Jeg har vel heller ingen gode råd å komme med dessverre. Krysser fingre for at meisbollene fungerer :-) Ønsker deg uansett en riktig fin uke :-)

    SvarSlett
  7. Jammen du litt avledning med noe godt å spise i trærne , det vil nok gjøre susen tenker jeg . God mandag og klem til deg !

    SvarSlett
  8. Jeg må innrømme jeg stussa litt over overskrivten din, man skyter da ikke på kjøttmeis ;) Jeg skjønner problemet og tror nok det er lurt å henge ut meisboller, for de samler opp fett som de skal overleve kulda på i vinter. Må få høre hvordan det har gått, ha en strålende onsdag.

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...