mandag 28. januar 2019

Kammerset har fått taklister


I løpet av helga har vi endelig fått på plass kvartstafflistene som mangla i taket på kammerset. Vi valgte å kopiere den opprinnelige løsninga der man har kombinert ei vanlig, litt bred taklist med en kvartstaff for å få ei slags profilert list. Sammen med det pappspente taket blei dette ei fantastisk forbedring i forhold til det opprinnelige.


Vi brukte uforholdsmessig lang tid på jobben, vurdert i forhold til størrelsen på rommet. Sånn er det når det er skråtak i kombinasjon med tilsynelatende rette vinkler som i virkeligheta slett ikke er rette vinkler. Ingeniøren og den forhenværende mattelæreren fikk ta i bruk all sin kompetanse på vinkler og romforståelse. Hvis ingen går altfor nært ser det helt perfekt ut. Eller som vi er enige om: Det skal ikke være helt perfekt i gamle hus.


Det mangler tre biter med golvlist. De henta vi på Pappas materialhandel i helga. Med andre ord: Vi bruker andres rester for å komme i mål. Det må da kalles bærekraftig. Jeg har kappa og gjerda bitene i riktig lengde, men tenkte at jeg skulle male dem ferdig før jeg setter dem på for å slippe så mye pirkearbeid.


Av en eller annen grunn mangla høyre side av dørlistene, men den fikk vi også satt på plass på lørdag. Dessverre må det nok gjøres en omfattende skrapejobb på døra før den kan males, for der spretter det gule malingslaget av. Men så - så er vi ferdige!

2 kommentarer:

  1. Wow! Så smart å kombinere to typer list. Er så imponert over hva dere får til. Og så gleder jeg meg til å se rommet ferdig møblert

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? En enkel måte å få listene til å se litt mer eksklusive ut, antakelig, som de har brukt på loftsleiligheta her. Nå er det bare (en god del) småflikking igjen, så kan jeg begynne å sette på plass det som skal inn her og si meg ferdig.

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...