mandag 14. januar 2019

Oldemorskappe på kammerset


I pinsa i fjor fikk jeg ei hekla gardinkappe hos tanta mi, hekla av oldemor. Den var ikke så veldig bred, men helt passe til det nye vinduet på kammerset. I forrige uke gjorde jeg et dypdykk i tøylageret, og fant et gammelt I**A-stoff som sikkert er kjøpt for 10 år sida. Opprinnelig var det kjøpt til et helt annet prosjekt som aldri har blitt realisert, men passa veldig bra til dette også. Jeg har sydd på stoff på flere slike smale heklekapper, og er veldig fornøyd med resultatene. Denne henger for eksempel på badet.  


Vi bestemte oss for at vi kunne beholde golvet her inne som det er, med årevis med bruksslitasje og småflekker etter ulike maleprosjekter. Vi skrapa vekk det som var løst, vaska skikkelig, og satte det inn med linoljevoks. Listverket var litt verre, så det malte jeg med en linoljefarge som heter Kanelbrun. Den ser litt mørkere ut enn den opprinnelige, men ikke så dramatisk mye som det ser ut på det øverste bildet.

6 kommentarer:

  1. Hei på deg søte Maria:)
    super fin kappe
    og jeg elsker gulvet
    fin dag til deg
    klemmer i fleng
    fra Eli:)

    SvarSlett
  2. Åå såå koselig det har blitt på det vesle kammerset! Og gardinkappen er kjempesøt, må nok sy meg en liknende

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det er ganske forandra fra opprinnelig. Litt listearbeid og sånt småplukk igjen, så kommer det før- og etter-bilder. :-)

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...