mandag 10. august 2020

Et ansiktsløft mot vest


Det planlagte ansiktsløftet på vestveggen, altså den som vender mot sjøen, fikk vi fullført helt på tampen av årets sommerferie. I nesten litt for fint vær blei vindusomramminga på de siste vinduene malt. Jeg hadde nådd fem av de seks vinduene i 1. etasje før det blei ferietid, og forrige uke fikk vi gjort ferdig 2. etasje også. Det er greit å være to til slikt arbeid.


Vindbordet på taket er fremdeles i feil farge, men ellers ser man egentlig ganske greit at det er forandring fra slik det var i juni, med hvitt rundt alle vinduene. At hele veggen hadde trengt et strøk med maling er en annen sak. Det er 10 år sida sist, og linoljemalinga er ganske matt i overflata.

6 kommentarer:

  1. Å så fint Maria
    går i husmaling her også
    ønsker meg grønne lister eg også
    vi får se
    hva vi blir enig om;)
    nyt dagene fine du
    klemmer i fleng fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nok mange som bruker sommerferien til å male. :) Grønt var i alle fall suksess her. Takk for hyggelig tilbakemelding, og lykke til med valget av farge hos dere.

      Slett
  2. Det blir så fint! Vi hår også grå karmer på vårt hvite sommerhus. Før var karmene røde. Snart skal det blir rødt (eller grønt) igjen.
    Hilsen Camilla i Harstad

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Camilla. :) Jeg syntes det var så fint med grått da jeg malte det for 15 år sida. I dag synes jeg det var en lettelse med det grønne, så mye triveligere. :)

      Slett
  3. Gratulerer med ansiktsløftingen! Godt å få gjort ting man har planlagt lenge. Fint ble det også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. :) Veldig godt med det som er gjort, nesten bedre jo lengre man har somla. 😄

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...