onsdag 1. mai 2019

Skallebjelken


Det har vært en effektiv dag, som starta med at jeg isolerte og panelte ferdig i taket på soverommet. På dette bildet ser man et glimt av det ferdige taket både i den gamle kontordelen og i soveromsdelen. Når alt av lister er på plass er jeg sikker på at dette blir ei veldig fin løsning. Deretter satte jeg opp det panelet som mangla på denne bjelken. Det er den som bærer golvet i andre etasje. Den er ikke så pen at jeg hadde lyst til å ha den åpen. Det har vært tilpassa ei dør her en gang i tida, og da er et bredt parti av panelet tatt vekk.


Det er samme type panel som vi har fått laga kopi av, og jeg huska at jeg hadde en rest med korte biter igjen etter badeprosjektet vårt. De lå innerst, borterst, nederst på roterommet på loftet, men jeg klarte å fiske fram det antallet jeg trengte for å dekke området. Det gikk akkurat sju bord mellom det originale panelet, og måtte bare tilpasses litt mot venstre der det var bare et halvt bord av det opprinnelige. Med maling på kommer det knapt til å synes at det er ei blanding av nytt og gammelt.

Og hvorfor skallebjelken? Jo, favorittsnekkeren er rager 1,98 over golvet. Bjelken er 1,97 over samme golv. Men det er litt å gå på nederst, så når han kommer hjem på neste friuke kan han ta av litt før vi setter på bunnen. 

6 kommentarer:

  1. Dere er virkelig flinke! Måtte smile da jeg leste skallebjelken. Hver gang Lensmann i bygda kom for å drikke kaffe og kjadre med min far da jeg var barn, så skallet han hodet i bjelken inn til stua. Hver bidige gang 😁. Pam i Sør

    SvarSlett
  2. Imponerende arbeid. Har jo sett at det er noen utfordringer her og der hos dere. Denne ble løst elegant.

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...