tirsdag 30. april 2019

Det lønner seg å kildesortere


Glasset til ramma med farmor og farfar sitt brudebilde fulgte ikke med da jeg fikk bildet. Siden det er langt til nærmeste glassmester, og ikke så lett å huske alt man burde gjort når man en sjelden gang er i bynære strøk, har de blitt stående nærmest på spranget ut av ramma. Men så var jeg avgårde med glassavfall her om dagen, og da dukka løsninga opp.


Noen hadde latt dette skada glasset bli stående utenfor glasscontaineren. Mest sannsynlig fordi det ikke gikk gjennom hullet som er tilpassa flasker og syltetøyglass. Glasset var tynt og lett, og den biten som var hel var stor nok til mitt behov. Så dermed blei det med hjem. Jeg visste jeg hadde en glasskjærer et sted. Jeg hadde riktignok aldri brukt den, men klarte å få til et brudd som dugde til mitt bruk på første forsøk. Også helt gratis, da!


Dermed har bildet fått den beskyttelsen det trenger, og henger trygt på veggen igjen sammen med de andre brudebildene det er verdt å ha oppe. Jeg er spesielt godt fornøyd med hvor godt det står til dekoren på kommoden under.

7 kommentarer:

  1. Jeg har fått noen gamle rammer, og glass som tilhørte noen andre. Det spørs om ikke jeg må prøve det samme. Eller ta de med til pappa som eier glasskniven.

    Da har dere fått dere verktøyhylle.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får det sikkert til, men ellers kan det jo være et fint oppdrag for en pensjonist. :) Om ikke verktøyhylle, så i alle fall arbeidsbord mens vi jobber i naborommet.

      Slett
  2. Så gøy med gjenbruk og alt som er gratis! Gamle rammer er ofte så fine og virkelig verdt å ta vare på. Har brudebildet til farmor og farfar, dessverre uten fin gammel ramme. Pam i Sør

    SvarSlett
    Svar
    1. Har vært heldig og arva mange gamle rammer herfra og derfra, men med litt flaks finner man det også for en billig penge på bruktbutikken. Kanskje du er heldig og finner til din farmor og farfar?

      Slett
    2. Det hadde vært så morro, gamle bilder fortjener ei tidsriktig ramme. Har funnet mange små rammer ☺

      Slett
  3. Ja dette ble jo skikkelig vinn-vinn! Og det som står på kommoden må da stå en plass! Og når det er SÅ ryddig satt på plass..

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig fornøyd med prisen, ja. :) Kommoden blei et hendig arbeidsbord mens vi jobber inne på soverommet. I går fant jeg ut at vi er ferdige med skruene, så de har jeg båret opp på loftslageret igjen. Trenger plass til annet rot. :)

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...