tirsdag 21. mai 2019

Billigere enn ny sofa


Jeg har en vel ti år gammel sofa som er akkurat passe stor til stua, god å sitte i og i det hele tatt passelig på mange måter. Den holder seg stort sett godt også, med unntak av det ene armlenet. Plutselig begynte det å se veldig lurvete ut, som bildet under viser. Antakelig er årsaken at det er på den sida av sofaen vi begge må passere for å sette oss. Det så jo ikke så pent ut, men samtidig kan man jo ikke skifte sofa bare på grunn av det. Jeg har prøvd meg på et avbøtende tiltak, og sydd litt sammen først. Deretter satte jeg på tre små stjerner som jeg hekla av restegarn. Det holder forhåpentligvis ei stund framover. Fungerer det ikke er plan B å sy trekk til armlenene. 



12 kommentarer:

  1. God ide
    for mye bruk og kast
    ønsker deg en fortsatt fin uke
    skjønne Maria
    klemmer i fleng fra Eli:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. :) Det hadde vært galskap å kaste sofaen bare på grunn av dette.

      Slett
  2. Godt gjort :-))
    Hilsen til deg.
    Ha riktig god dag... her er regndag - hele dagen - men solen kommer igjen :-)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig hilsen. Håper sola har kommet tilbake. :)

      Slett
  3. Så smart!
    Pent heklede stjerner også,

    Klem, Ida

    SvarSlett
  4. Det var jo en veldig god ide.

    SvarSlett
  5. Dette var en kreativ og morsom måte å reparere sofaen på. Enig med deg, en god sofa må ikke byttes ut bare fordi den er litt slitt. Det betyr bare at den er elsket! :)

    SvarSlett
  6. Ble en kjempestilig fiks 😃

    SvarSlett
    Svar
    1. Dessverre ser det ut til at det ikke kommer til å holde så veldig lenge. :-( Nå er også en av putene begynt å bli sliten i trekket, så enten må jeg finne på noe enda lurere eller så må jeg bite i det sure eplet.

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...