mandag 6. august 2012

Arbeidsvær


Ferien er over, og det er første dag på arbeid igjen. Været er upåklagelig. Faktisk helt perfekt med tanke på at man innehar kontorjobb. Altså: Det er ikke noe bedre enn det har vært så langt i sommer.

Slik har platten sett ut stort sett hele ferien. I løpet av de til sammen fire ukene jeg har hatt ferie i sommer har jeg sittet ute i sola og lest en - 1 - gang. Vi har spist middag ute like mange (eller få) ganger. Men nå har vår lokale, muligens selvutnevnte, værprofet spådd en fin og varm høst. For å sitere Nils-Arne Eggen: There is hope in a hanging snore. Med andre ord: Min lett forfrosne og dryppende sommernese bærer rett og slett bud om bedre vær.

Riddersporen, derimot, ser ut til å stortrives. Jeg kan ikke huske at den har vært så høy tidligere. Med sine mer enn to meter kan de i sommer også nytes til fulle fra stuevinduene. (Hvilket passer bra under de rådende værforhold.) Ridderspore er en av hageklassikerne som vokser og trives godt i det nordlige klimaet min oldemors hus befinner seg i, og jeg har samla alle de gamle staudene av den sorten i et hjørne langs platten. De passer fint til det gamle huset, og jeg ønsker meg flere.

1 kommentar:

  1. Uff, så trist at ferien har regnet bort da! Men bildet var veldig fint, til tross for trist vær.
    Håper værprofeten har rett og at dere får en strålende høst som plaster på såret :o)

    Mona

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...