søndag 12. september 2010

Det er høst

Det er ingen tvil: Det er høst. Et dansk ordtak sier Den som sover om høsten, skal sulte om vinteren. Det var med andre ord best å komme seg ut av pysjamasen og ut i hagen i formiddag, selv om jeg ikke har så mye som skal høstes. Været er fantastisk: Vindstille og klart, og ikke minst: 14 varmegrader.


Jeg fikk meg en aldri så liten overraskelse da jeg kom på sørsida av huset. Der var nemlig flere trær plutselig hugget og kvistet. Etter å ha klødd meg i hodet noen minutter kom jeg på at det nok var det lokale kraftselskapet som hadde vært på ferde med linjerydding. Det verste er at det nok er ganske lenge sida, ut fra fargen på det visna løvet å dømme. Snakk om å følge med...


Høsten og haren har i fellesskap gjort kort prosess med de fleste av potteplantene ute i hagen, så jeg bestemte meg for at dagene for blomsterpryd var talte for i år. Nå er alle pottene tømt og satt på vinterplassen sin i skjåen.


Hagemøblene har jeg imidlertid gitt en utsettelse, det ligger an til en fin høst og mange muligheter for en liten kopp te på nyplatten enda. Akkurat nå, for eksempel.

1 kommentar:

  1. Så koselig blog du har! Gleder meg til å følge den. mvh Sigrid.

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...