tirsdag 16. januar 2018

Et lite nattbord-prosjekt


Det var på tide at duften av linoljemaling igjen fikk prege sansene litt, så jeg tok tak i dette lille nattbord-prosjektet i går. Nattbordet kommer fra farmor og farfar, og sto ute under et lite tak bak vedskjåen til farfar da jeg oppdaga det en gang på slutten av 90-tallet. Jeg spurte selvsagt om jeg fikk det, og like selvsagt gjorde jeg det. Det var nok ingen der som så noe nytte i det mer.


Selv om det hadde stått under tak, bar malinga preg av at det hadde stått ute, så jeg fjerna det meste og pussa litt på det. Dette var på den tida da alt skulle være luta, så det kan hende jeg hadde tenkt at det skulle få være sånn. På den tida hadde jeg ikke noe høvelig sted å ha det. Det var ikke plass på hybelen, og det blei stående lagra i mitt gamle dukkehus i dalen.


Etter at jeg flytta inn i oldemors hus var ikke plass lengre et stort problem, så jeg tok det med meg hit. Fram til for et par år sida har det likevel stort sett stått på loftet uten noen veldig fast plassering, helt til det for et par år sida blei satt ved sida av senga på gulrommet. Selv om det er pent laga er det ikke laga for å være umalt, så nå får det seg et par tynne strøk med linoljemaling i fargen Silvergrå. Det er samme farge som i trappeoppgangen til leiligheta, og en fin måte å utnytte restene på.


Nattbordet er satt sammen uten en eneste spiker, såvidt jeg kan se. Plata på toppen er festa med treplugger. Veldig flott. Ellers er det ikke noe spesielt med modellen. Akkurat sånne små nattbord (eller servantbord?) var det nok veldig mange av den gangen dette blei laga.

2 kommentarer:

  1. Så fint å se at du har tatt vare på nattbordet! Det er bare litt kjærleik (maling ;-) ) som skal til for at det igjen skal skinne

    Blir nok veldig fint (eller det vet jeg, for jeg har allerede sett bildet av det ferdig oppussa!)

    Flink du!

    SvarSlett
  2. He he, ja det blei i grunnen veldig fint når det blei helt ferdig. (",)

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...