tirsdag 26. desember 2017

God jul!


Det er allerede andre juledag, men enda lever den lille julestjerna jeg kjøpte noen dager før jul. De har en tendens til å miste de grønne bladene her i huset. Jeg har visst ikke helt knekt koden på sånne blomster enda. Den styggfine potteskjuleren hadde oldemor med seg helt til det siste, men nå har den funnet veien tilbake til dette huset. Jeg har ikke så mye gammeldags julepynt, så da er det ekstra artig med denne.


Denne bollen kommer fra bestemor i dalen. Da noen ting og tang etter henne skulle fordeles en gang var det ingen som ville ha denne. Sånne ting bruker vanligvis å ende opp hos meg. Jeg mener å huske at den blei brukt til nøtter før i tida. På den ene sida er det en sledefører med hundespann, på den andre sida er det en slede med en svær rein framfor. Jeg liker den.

Riktig god jul til alle!

6 kommentarer:

  1. Linda flor. Adoro a estrela de natal. Feliz semana.

    SvarSlett
  2. Den nissepotteskjuleren var knallfin 😍 og nøtteskåla og! Kjempegøy med sånne gamle skatter! Julestjerner er jeg så allergisk mot at det kommer ikke i hus, dessverre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker den også veldig godt, og er veldig glad for at ingen andre ville ha den. (",) Julestjerner plager nok mange i jula, dessverre.

      Slett
  3. Fortsatt god jul til deg og dine 🎅🎄

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...