mandag 20. november 2017

Blåtimer


Omsider var det tid og rom for å blande den blåfargen jeg har planlagt siden august. Jeg har hoppa i det, og blanda to farger Allbäck linoljemaling for å få den fargen jeg helst ville ha på kammerset oppe i leiligheta. I går, mens dagslyset forsvant over i blått ute, sto jeg og rørte og rørte og rørte for å få de to fargene sammen til én, ny farge.


Jeg var veldig spent da jeg dro penselen over panelet med de første strøkene blått. Men fargen blei akkurat sånn som jeg hadde grovtesta meg fram til på forhånd. Det er enkle blandingsforhold, med 1:1 av hver farge.


Selv om gult er fint, så hadde jeg lyst på en annen farge i dette rommet. Jeg har jo allerede ett solgult rom, og en såpass blå blåfarge er det ikke andre steder i huset nå. Som bildet viser var det uansett behov for å male veggen opp et strøk, det var litt mer enn kledelig slitasje på sine steder.


Sammen med et lyst tak kommer denne fargen til å endre rommets karakter ganske mye. Jeg tror det blir lysere og friskere. Golvet er brunt i dag, og jeg tror at vi skal beholde det sånn. Bruntoner harmonerer godt med denne blåfargen.


En liten liter maling holdt hele veien rundt på første strøk. Den dekker i grunnen veldig godt, men det må nok ett strøk til for at fargen skal bli helt jevn og uten at den gule skinner gjennom her og der. Jeg håper jeg får gjort det i år, sånn at punktet kan strykes av den berømte lista.

4 kommentarer:

  1. Veldig fin farge!
    Den endrer seg vel litt når den tørker. Blir gøy å se rommet ferdig møblert
    Flink du!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg håper den blir bra også når den tørker. Det er vanskelig å få godt lys i rommet (for fotografering), så hvordan den egentlig er er vanskelig å få festa på minnekort.

      Slett
  2. Så fin farge! Jeg har lagt meg til som følger hos deg, og du havner på blogglisten min også! Ang. å vaske plastskuffer i salmiakk vann for å få dem hvitere igjen, så har jeg ikke prøvd det selv! Sier du fra om det virker? Ha en flott helg! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar og velkommen som følger. (",) Jeg lover å gi beskjed når jeg har prøvd. Jeg må bare finne fram skuffene først, de er lagra langt inne i et rom på loftet.

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...