mandag 15. august 2016

Filler med potensiale


Det er fremdeles to rom i leiligheta oppe som er fulle av ting som tilhører meg. Det er alt fra spiker og verktøy til møbler og husgeråd. Ikke minst står det en stor mattevev midt på kjøkkengolvet, og fem esker med ferdige mattefiller. Ingen av delene har vært i bruk etter at oldemor la ned skyttelen for siste gang. Det har ikke skortet på planer, men kanskje heller på tid og inspirasjon til å sette seg inn i mattevevingens kunst. Nå ligger det an til at veven blir skrudd ned og satt på lager for en periode, og der havner nok også alle oldemors mattefiller. De kan jo liksom ikke kastes.

2 kommentarer:

  1. Enig med deg der! Jeg fikk en flott gammel vev til gebursdagen min for et par år siden, gammelt sengetøy og laken har jeg fått etter svigermor. Det blir nok litt av en jobb å sette seg inn i en dag, uten annet til hjelp enn "Den store Vevboken", men en dag skal jeg igang! Akkurat nå ligger den til lagring oppe på gården, mens jeg strever med en syk kropp. Er så glad i filleryer, selv om de er fantastisk lette å snuble i :). Pam i Sør

    SvarSlett
  2. Neeeei ikke ta ned veven , da kommer den aldri opp igjen ! Jan kjøpte en vev til meg for 5 år siden som vi måtte ta ned da vi flyttet og der står den i garasjen som en pinnehaug. Jeg har bare vevd for mange år siden , men det er kjempegøy å veve filleryer . Klem

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...