onsdag 20. august 2014

Gammel dritt


Postordre-blingen i stuetaket avga ikke så mye glans mer etter at sommeren har fått gjort sitt i form av (enda) mindre husmorsysler enn vanlig, samt en anseelig mengde fluer med fine vaner (hva er galt med å gjøre sitt fornødne ute?).


Å stå å gnikke seks-og-nitti falske krystaller én for én ligger ikke til denne damen. Heldigvis er selve krona mulig å ta av, og 11 års erfaring har lært meg at det mest effektive er vannbad med vanlig oppvaskmiddel. Etterpå er det bare å skylle og la lufttørke.


Og vips! så er den gamle glansen tilbake og man slipper å skjemmes hvis noen skulle komme til å kikke opp mens de er på besøk. Ikke minst er det jo atskillig koseligere når man trenger lys på kveldsparten nå som de lange lyse sommerkveldene har passert.

7 kommentarer:

  1. Ble litt mer glans i prismene etter vasken ja. Det er liksom herket med prismekroner det der, men en sånn ting man er fornøyd med å ha gjort etterpå. Belønningen er jo hyggelig lysskinn og det trengs vist om kveldene nå. Er så mørkt. Men jeg skal på Europris å bunkre opp med telys i ettermiddag, her skal ingen krok stå mørk. Hi hi.
    KLem fra Marit

    SvarSlett
  2. Da måtte jeg sjekke mine lysekroner. Vi har visst like uoppdragne fluer her. Takk for tipset. Her må jeg bruke en annen metode, og det må skje før 30 damer benker seg under lysekronene neste lørdag.

    SvarSlett
  3. Huff…måtte du minne meg på det??? Som om jeg ikke har nok å gjøre!Men faktum er at husets utallige lysekroner trenger seg masse gnikking,og jeg må gnikke,kan ikke gjøre som deg!Nok en jobb å skrive på to do listen!MEn jeg skal tenkte på hvor deilig det er når det er gjort,og hvor skinnende og fine de blir.Og høre opå fin musikk mens jeg gnikker.SÅ da er det vel bare å hoppe i det ;)
    Toveklem .)

    SvarSlett
  4. Det er ikke så lystbetont før en begynner, men du verden så flott etterpå :-)

    SvarSlett
  5. Så stor forskjell, ble som natt og dag. Min kan ikke tas av, sukk. Ikke gøy ;-). Pam

    SvarSlett
  6. Herlighet , på bildet ser det jo ut som at det er himmelvid forskjell på glansen , før og etter , det ble bra du !!! God kveld til deg ! Klem

    SvarSlett
  7. Ble skikkelig lekker forkjell det her!! Er så flott når ting får glansen tilbake. Jeg har akkurat pusset messing igjen for høsten så nå skinner det i hver en krok ;).
    Klem Madelén

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...