torsdag 5. november 2015

Supperåd




Det skal visstnok være mulig å koke suppe på en spiker. Det har jeg enda ikke prøvd, men så langt i 2015 har jeg kokt suppe på det meste annet. Vi innførte begrepet suppetorsdag, og har hatt som mål å lage ei ny suppe hver torsdag. Noen torsdager har det ikke blitt laga mat hjemme i det hele tatt, men ellers har det bare vært glipp én gang (da jeg rett og slett hadde glemt hva den aller første suppa var, og laga den én gang til).




Konklusjonen nå som det bare to knappe måneder igjen er at det stort sett bare finnes gode supper, enten det dreier seg om vegetarsupper, supper med fisk eller supper med kjøtt. Jeg har brukt både de mest kjente matbloggerne, søkt meg fram via google, oppskrifter fra magasiner og tips fra andre som har hørt om prosjektet. Enda gjenstår det noen oppskrifter å teste ut, og allerede i dag skal jeg teste ut en grønnsak som er helt vanlig, men kanskje ikke som hovedingrediens i suppe.


8 kommentarer:

  1. Kva er dei beste suppene då? Er heilt enig, er alltid godt med suppe. Men for min del lagar eg gjerne litt for mykje og et suppe tre dagar på rad. Og då vert eg lei ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. I farta vil jeg trekke fram disse: Bønnesuppe, maissuppe, muligatawnysuppe, sjampinjongsuppe, kantarellsuppe, smakfull laksesuppe... :)

      Slett
  2. Suppe er aldri feil ! Så mange gode du har laget da , de ser fine ut ! God helg ! Klem

    SvarSlett
  3. Har alltid suppe på tirsdag, og det ble plutselig veeeldig enkelt å finne på suppe da jeg fant deg ;) tihihi.. Og så masse flott porselen du har! 8)

    SvarSlett
  4. Å så lurt
    jeg er veldig glad i supper
    og det passer jo god i dag
    som det er så ruskete ute
    takk for tipset
    ønsker deg ei fin ny uke
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Mmmm supper... anbefaler asparges- eller blomkålsuppe. Besteste som fins 😀 Smaklig måltid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Blomkålsuppe var min absolutte favoritt da jeg var barn. (",)

      Slett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...