fredag 3. juli 2015

Ny innsats


Nå som vi ikke har tidsfrist - og antakelig siden vi hadde så veldig absolutt tidsfrist sist - har vi tatt oss noen lange pauser fra spiskammerset innimellom. Sommerværet i nord har latt vente på seg, så når det har vært utevær har vi rett og slett prioritert å være ute. I dag, derimot, var det tid for avspasering fra jobb utelukkende dedikert spiskammerset.


Det vi har gjort i dag er å isolere og deretter panele. Rommet har en ganske spesiell form. Det er både skråvegger og nisjer her, ettersom det som opprinnelig var ett stort rom nå er blitt både gang, trappeoppgang til loftsleiligheta (som altså ikke er i bruk som leilighet mer) og spiskammerset. Heldigvis har man flinke fagfolk i hus, som ikke lar seg stoppe av en vinkel eller to.


Her inne er det det en litt annen type panel enn på de fleste steder ellers i huset, men etter en liten ringerunde fikk jeg tak i omtrent samme dimensjoner på en trelasthandel i nærheten av jobben til min personlige snekker. Ikke verst, har inntrykk av at de færreste selger trelast nå til dags. Der det er mulig, beholder vi selvsagt det originale panelet.

5 kommentarer:

  1. Skjevheter og rare vinkler er noe jeg faktisk savner i nyhuset. Det blir liksom litt for perfekt. God helg til dere, håper finværet snart er på plass. Sender litt sol oppover, Pam :)

    SvarSlett
  2. Jau! Godt å sjå at dåke har hatt nokre pausar - og at dåke er i gong att! Eg startar opp straks (!) med stova her. Både gler meg og kvir meg, haha. Må ordne litt golv før det vert malingsrunde. Har tru på at det vert bra når det er ferdig! :-)

    SvarSlett
  3. Forresten kan Finland by på sin eigen form for Norgesglas. Me kjøpte det ikkje, men fann nokre fine undervegs. Dei har gjerne ein bjørn utanpå og eg trur dei kan vere opp i 6 liter mon tru? Det skulle eg gjerne hatt meg! :-)

    SvarSlett
  4. Misunner deg fortsatt det spiskammerset. Glir stadig mer og mer over på tanken om å få spiskammers i det andre huset når vi setter i gang der oppe.. :)

    SvarSlett
  5. Godt å ha dyktig snekker når vinkler og skjevheter skal paneles! Vi grugleder oss til å starte med panel i det vindskjeive prosjektet vårt. Ene ytterveggen var det 25 cm forskjell oppe og nede, blir tjukke fine vegger av sånt - og dyype vinduskarmer ;)

    Og sommeren savnes også her på sørvestlandet..

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...