søndag 29. juni 2014

Endelig sesongbytte


Det har vært sol og oppholdsvær over ei uke. Utetemperaturen ligger stabil omkring 15 varmegrader. Klesvasken tørker best i nordavindsbrisen ute. Syklister i trange shorts og signalfargede trøyer raser forbi på veien. Bobil etter bobil siger sakte forbi på den samme veien, med haler av oppgitte bilister etter seg. Jeg konkluderer med at sommeren har kommet tilbake for godt, og har endelig begynt å pakke bort vintersko og -klær.


Gamle hus har ofte lite lagerplass. Sikkert fordi fortidens huseiere verken hadde råd eller plass til å fylle huset med ting som ikke hadde sin daglige funksjon. Jeg har forsåvidt et helt loft til disposisjon, men ønsker ikke å stable ting overalt heller. Derfor er det lille skapet under trappa i gangen så høvelig, her får akkurat vinterskoene plass.

7 kommentarer:

  1. Jammen har dere fortjent litt varme dere også. Her sørpå har vi hatt en strålende sommer hittil.
    Men nå har det blitt kaldt her også. I går fyrte jeg i ovnen, og det var så godt med litt varme.
    Håper både dere og vi får litt mer sommer igjen.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. I dag kjente jeg for alvor at nok var nok. Nordavinden har stått rett på her hos oss også ganske lenge nå og i dag følte jeg faktisk behov for å finne fram ei lue... DA tenkte jeg at nå får nok være nok! Heldigvis ser langtidsvarselet lovende ut :)

    *Hilde*

    SvarSlett

  3. Slike små kott hadde vi også i huset jeg vokste opp i, ufattelig spennende når jeg var barn. Selvsagt ikke så populært at vi kastet ut alt som var der inne, for å få plass til å leke :-)

    Det er vel knapt noen som nyter sommeren mer enn oss her i nord, når den endelig har bestemt seg for å innfinne seg :-) Ønsker deg en fin kveld.
    Merete-smil :-)

    SvarSlett
  4. Kjekt med slike må kott rundt omkring, har et par under trappene i huset her vi også, men må innrømme at de har lett for å bli fylt av rot.
    Ønsker deg en fortsatt fin sommer :-)

    SvarSlett
  5. Og jeg som bor i et nytt hus, har planer om å bygge meg et slikt kott under trappen.
    Så bra at sommeren endelig kommer til dere, håper dere får mange gode soldager!

    Ha en fin sommerdag!

    SvarSlett
  6. Godt dere har fått sommerfølelsen i nord også! Vi har et sånt kott under trappa i Lunden. Det har nok vært brukt til støvsuger og vaskeremedier før, men nå huser det klær og sko. Greit at ikke alt trenger henge til utstilling i gangen ;-)
    Øndker dere en fortsatt fin sommeruke!

    Mona

    SvarSlett
  7. Så herlig at dere har fått sommer. Enig med deg ang lagring av ting på loftet, blir fort uoversiktlig og så setter man ting man ikke trenger opp dit istedet for å gå gjennom det. Her prøver vi å holde krypeloftene tomme. Har en liten bod istedet. Det som ikke går inn der skal helst ut, ikke helt lett bestandig. God sommer, klem Pam

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...