søndag 1. juli 2012

Den lille forskjellen


Et av sommerens prosjekt innebærer stige, pensler og litervis med linoljemaling. Sørveggen på huset blei panelt om på åttitallet, og har ikke sett maling siden den tid. Sol og vind har gjort sitt for å slite på veggen, og enkelte steder var rett og slett all malinga slitt bort. I tillegg hadde spiker begynt å komme ut av bordene, så vi måtte gå over med både hammer og pensel.


Min lillebror Studenten har forbarmet seg over oss og brukt noen timer av sin første ferie på fire-fem år til å male. Som dette meget avslørende bildet viser var det på høy tid at veggen fikk litt oppmerksomhet igjen. Dette er altså før.



Vi må nok ha minst ett strøk til, men det øverste bildet viser at det allerede nå er klar forbedring. På sikt tror jeg at jeg skal hente fram de opprinnelige vinduene, det har nemlig vært tilsammen seks vindu på denne veggen. Det viser dette og dette bildet. Fire av dem ligger gjemt bak panelet, så det er nok ikke så mye som skal til. De to uorginale vinduene som står i veggen i dag lever en usikker tilværelse uansett. Fysjom.

Den lille stigen til høyre er det forresten jeg som bruker. Det holder lenge. Det jeg mener er at det er høyt nok.

4 kommentarer:

  1. Det blir nok bra ja. Hadde helt sikkert blitt flott med den vindustypen som var der før. Så fint ut på de gamle bildene.

    SvarSlett
  2. Vet ikke om det finnes noe som er så kjedelig som å male hus ... Men nødvendig er det likevel. Og så blir det så fint når det blir ferdig (og mange år til neste gang) =)

    Kjempefin mugge du viste i forrige innlegg. Ønsker meg er slik, men foreløpig har jeg ikke kommet over noen.

    Nei, den stien som nå er merket innover til Mattisheimen, er ikke den vi bruker. Vi tar båten over fjorden og går rett opp i 15-20 min. Men det er greit å ha en alternativ vei dersom vi blir værfast - eller bare trenger litt ekstra trim når man skal ut her fra :) Og så er det kjekt å ha en sti til besøkende, slik at vi slipper å hente og bringe dem med båten.

    Ha en fin mandag! =)

    Klem Renate

    SvarSlett
  3. utrolig hva litt maling kan gjøre- og huset blir nok helt nydelig når de gamle vinduene kommer frem- så bra at de fortsatt er der inne, ingenting er som stemningen i et godt gammelt hus;)

    SvarSlett
  4. Malingsarbeid er noe herk...men så blir det såå bra etterpå!
    Fikk en damekollega til å male for oss i år da mannen min nesten aldri er hjemme...han var først ikke veldig ivrig på det, og sa sågar at han skulle male selv, ha, ha når han bare er hjemme i helgene!!! Han var strålende fornøyd etter at hun var ferdig. Vi har vært sammen med vårt største barnebarn i 2 uker...dag og natt, så her har det hverken vært tid til nett eller telefon, men koselig var det.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...