søndag 15. april 2012

Trolljegeren


I det ene hjørnet av stua har det inntil i går stått en oljekamin av typen Trolla 640. Som kamin har den imidlertid ikke fungert så lenge jeg har bodd her, og strengt tatt ikke så lenge jeg kan huske heller. Oljetanken blei gravd opp for sju år siden, og den inneholdt stort sett bare vann. Så kaminen har i grunnen bare stått der, og egentlig kun fungert som et temmelig ruvende blomsterbord og en temmelig irriterende støvsamler.


Nå som det foregår litt oppussing i stua sto kaminen lagelig til nest øverst på farvel-lista (øverst sto et brunt gardinbrett), og i går var dagen kommet. I løpet av en halvtimes tid hadde husets egen trolljeger, med litt hjelp fra assistenten (les: undertegnede) gjort slutt på det hele.


Selv om ovnen faktisk hadde en viss estetisk verdi når man studerer den nærmere må jeg si at det tomme hjørnet tiltaler meg mer.


3 kommentarer:

  1. Enig med du :) En stor grønn, ubrukbar kamin gjør en lite med. Like greit å kvitte seg med den og evt. sette inn en som funker.

    Fin uke til deg!

    Renate

    SvarSlett
  2. Ja, man kan vel ikke samle på alt...selv om det er nostalgisk! Det var nok en lettelse å få den ut...og håper at du får en som funker til vinteren setter inn! Nå kan vi jo bare glede oss over ei for en gangs skyld brukbar værmelding...nyyydelig!
    Ha en god kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Store forandringer på gang ser eg. Blir artig å ta det i øyesyn med en god kopp te og den fra før lovde nybakte varme krydderkaka.

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...