onsdag 5. oktober 2011

Kræsj pink


Da jeg fikk nytt rom en gang på åttitallet var det rosa som var det store. Jeg hadde rosa tapet med lyseblå og kvite småblomster på. Åh, det var så fint!

Femogtjue år etter har den fasen for lengst passert, og min oldemors rosa gang har ikke samme virkning på meg som pikeromstapetet i sin tid hadde. Jeg har derimot lurt på hva som fikk den som malte gangen i sin tid til å velge fargen. Kan det ha vært halv pris på Samvirkelaget? 10 liter rosa maling til kun 49 kroner og 90 øre?

Rosa viser seg nemlig å være en ikke spesielt lys og trivelig farge. I alle fall ikke denne, som jeg ikke engang tror er mulig å finne igjen i moderne fargekart. Med kun ett vindu i gangen, som i tillegg er halvveis dekket av trappa opp til loftet, er gangen rett og slett ganske dyster.

Men det er det jo mulig å gjøre noe med. Med maling til 549 kroner spannet fra M**bo.

2 kommentarer:

  1. Må le når jeg leser innlegget ditt! Ikke til deg ,men til "kan det ha vært på halv pris på samvirkelaget" Ja, alt kunne jo kjøpes der, iallefall her nord! Det kan nok være det som har vært årsaken, eller bare at oldemoren din likte fargen!
    Fin kveld ønskes deg. Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Nei, rosa er ikke den helt store "veggfargen". Den så ikke så ille ut på bildet, men det er kanskje enda verre i virkeligheten ;o)
    Blir spennende å se hvilken farge du har valgt.
    En god helg til deg!

    klem Mona

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...